Få din nätbutik att sticka ut ur mängden

Author: | Posted in Onlinehandel No comments

Oavsett vad du säljer på nätet har du säkerligen flera konkurrenter som har en liknande nätbutik. Det kan därför vara svårt att få sin nätbutik att särskilja sig från mängden. Varför ska egentligen en kund välja din butik framför någon annans? Som tur är finns det olika strategier du kan använda dig av för att öka försäljningen.

Ta hjälp av sociala medier

Sociala medier är ett fantastiskt verktyg om du vill kunna nå ut till potentiella kunder på ett snabbt och enkelt sätt. Dock så kräver sociala medier en del tid. Om du till exempel har ett Instagramkonto gäller det att du lägger ut nya bilder regelbundet för att fler ska hitta ditt konto. Det är också en fördel att integrera med andra om du vill ha ännu mer aktivitet på ditt konto. Känner du att du har tiden är det dock en bra väg att hitta nya kunder.

Erbjud något extra

Bra erbjudanden är alltid något som lockar kunder. Du kan till exempel erbjuda gratis frakt under en period eller en rabattkod om kunderna registrerar sig för ditt nyhetsbrev. Just fraktkostnaden är ofta avgörande för om en kund väljer din butik eller en konkurrent. Om det är för dyrt och för krångligt kommer det inte att locka till köp. Därför är det också viktigt att samarbeta med välkända leverantörer som kan leverera enligt tidsplan.

Låt dina kunder marknadsföra produkterna

Som köpare är det viktigt att få en känsla över vad det är för produkt de faktiskt köper. De kan ju som bekant inte se eller ta på produkten. Du kan till exempel lägga upp möjligheten att recensera produkterna på hemsidan. Du kan även utnyttja dina sociala medier även här och låta kunderna lägga upp bilder när de använder produkterna med tillhörande recension.

nominal